Het derde weekje alweer.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lyanca Jong - WaarBenJij.nu Het derde weekje alweer.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lyanca Jong - WaarBenJij.nu

Het derde weekje alweer..

Blijf op de hoogte en volg Lyanca

22 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Dit zal geen lang verhaal worden zoals de vorige keren, omdat ik nogal moe ben van de avonturen vandaag op Klein Curacao.

Ik begon deze week met natuurlijk het vroege opstaan voor stage. Een dag vol drukte met aan het eind van de stagedag nog een bespreking met de leerkrachten. Uiteindelijk 's middags lekker thuis gezeten te skypen en even met school bezig geweest.
Toen ik dinsdag op stage kwam, werd mij verteld door een leerling dat de groepsleerkracht ziek was en ik dus les moest geven. Vervolgens kwam de directrice dit mij ook melden en vroeg of ik hier akkoord mee ging.. Maar natuurlijk!! Hele dag dus lesgegeven met de nodige momenten, waarop de leerlingen nogal lastig konden zijn. Met een schorre stem aan het eind van de avond is het mij toch gelukt om er een leuke stagedag van te maken:)! Uit stage naar Mambo Beach geweest met Lisanne, Lysanne en Linde en natuurlijk met Hardwell.. De man van wie ik de muziek deels kende en hem nu in levende lijve gezien heb op zo'n twee meter afstand op het strand.. Helemaal geweldig, dit maakte zeker mijn dag helemaal af!
Op naar woensdag dus.. de vrije dag van stage! 's Ochtends heb ik heerlijk uitgeslapen tot 9 uur en vervolgens het hele huis schoongemaakt, gewassen en ontbeten. Vervolgens 's middags naar Willemstad met de andere meiden en even lekker wezen shoppen.
Donderdag, Vrijdag en zaterdag waren niet speciale dagen, waarop ik iets anders dan anders beleefd heb dus dat zal ik jullie besparen!
Nu op naar vandaag... de dag van Klein Curacao.. In mijn gedachten een eiland met hagelwitte stranden en heeeeel lichtblauw water.. Daar moesten we natuurlijk wat voor over hebben, dus 5.45 uur het bed uit en om 7 uur paraat staan bij de boot. Een boot die mij zou bewijzen dat ik toch wel degelijk zeeziek kan worden... de details bespaar ik, maar de 'kotszakjes' werden veel aangevoerd op het deel waar wij zaten, waardoor ik zelf ook erg misselijk en bleek werd.. De tocht der tochten overleefd en het eerste wat ik zag was.. Een dorre boel, maar wel met helder blauw water.. Hmm dacht ik, was dit nou wat ik ervan verwacht had??! De niet-fitte mensen mochten als eerst van het bootje, waardoor ik snel op het eiland was;). Toen we uiteindelijk op het strand aankwamen en ons ontbijt kregen en we alles wat verkend hadden, kwam ik erachter dat er in de zee (waar je erin gaat) allemaal zee-egels waren... Dat was dus één keer en nooit weer en op zoek naar een andere plaats om het water in te gaan.. Met Lianne uiteindelijk het halve eiland bekeken door langs de waterkant te wandelen. Heerlijk! Uiteindelijk mooie foto's gemaakt en daarna even lekker gesnorkeld. Prachtig mooi helder water waar veel vissen te zien waren en gigantische zee-egels... Echt gigantisch... 's Middags de bbq op het strand en daarna nog even in de zon gelegen en toen ging het gebeuren.. De snorkeltocht... Op naar de schildpadden waar we mee konden zwemmen.. Echte wilde schildpadden.. Na een wandeltocht snel het water in en ja hoor meerdere schildpadden gezien echt prachtig om te zien! Na al deze mooie dingen die we gezien en gedaan hebben, was het tijd om weer naar de boot te gaan. En ook nu zat ik maar weer op het eerste bootje.. Op zoek naar een goed plekje. De terugreis verliep goed en heb ik lekker geslapen op de boot! 's Avonds even gegeten met Lysanne, Linde, Lianne en Marjan en daarna bezig met de foto's en lekker douchen. Nu is het tijd om lekker te gaan slapen en weer energie te kweken voor een stagedagje..

Slaap lekker allemaal!

Tot snel, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lyanca

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 4243

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 15 November 2014

Buitenlandstage op Curacao

Landen bezocht: