weekje 10. Nog een paar dagen te gaan... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lyanca Jong - WaarBenJij.nu weekje 10. Nog een paar dagen te gaan... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lyanca Jong - WaarBenJij.nu

weekje 10. Nog een paar dagen te gaan...

Blijf op de hoogte en volg Lyanca

11 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Hierbij alweer mijn verslag van weekje 10. Nog 1 weekje en dan zit het avontuur op het mooie Curacao er alweer op. Nu ik dit schrijf, is het al maandag dus zelfs nog minder dan een week.. Zaterdag staat namelijk het vertrek gepland en zondag aankomst in de vroege uurtjes op het prachtige Schiphol.

Afgelopen maandag heb ik de gehele dag mijn eigen klasje gehad en kwam ik gesloopt thuis. 's Middags dus maar even bezig met het verslag en geen strand deze dag..
Dinsdags moest ik eerst in groep 6 invallen en hadden we de maandopening met de gehele school. Een maandopening gaat als volgt; gebeden en liedjes zingen met elkaar en iedere keer bereid een groep de gebeden en liedje voor. Deze groep staat dan op een podium voor de gehele school te zingen. Dit keer was groep 3 aan de beurt.
Woensdags was de zoals altijd vrije dag van stage en dit keer geen Daaibooistrand. Dit keer moest er even keihard gewerkt worden aan een verslag wat ook eigenlijk wel eens af zou moeten zijn. Eerst lekker uitgeslapen en geskyped en daarna heel goed gewerkt aan het verslag.
Ook had ik 's ochtends even heerlijk mijn was gewassen, maar al vrij snel daarna kwam er ontzettend veel regen naar beneden vallen en begon het te onweren. Erg jammer want mijn was hing nog maar 5 minuten buiten.. Een dagje strand was dus geen optie met dit 'mooie' weer, dus extra motivatie gevonden voor een dagje verslag in elkaar bouwen.
Donderdag was Lianne jarig en dit moest natuurlijk gevierd worden. Maar eerst moesten we nog naar stage. Op stage aangekomen bleek mijn coach ziek te zijn en bleek ik de klas weer voor mezelf te hebben. Een drukke dag met veel geregel en drukke kinderen. 's middags was ik helemaal gesloopt en stond er nog een gezellig etentje voor de avond gepland. Erg leuk, maar op dat moment had ik er even geen energie voor. Even tot rust gekomen en daarna een erg gezellig avondje gehad bij de pizzeria met heel veel (lees SUPER VEEL) muggen.. Heerlijk gegeten en bij thuiskomst een gezellig avondje dakterras gehad.
Vrijdags was mijn coach nog steeds ziek en stond ik weer alleen voor de klas. De sponsorloop stond vandaag ook op de planning. In de ontzettende hitte rondjes rennen in de zon... Heerlijk.. In tien min liepen mijn kinderen van groep 5 22 rondjes... Ontzettend trots was ik aangezien ik het ze echt niet na kon doen met deze hitte. Een stel gesloopte kinderen en een halfuur verder, konden we weer verder met de lessen. 's Middags echt weer kapot van de stagedag en gelijk door naar de Dolfijnen.. Linde en Lianne gingen namelijk met dolfijnen zwemmen en ik was de trouwe fotograaf. prachtige tijd hebben de twee dames gehad en ik dacht even terug aan mijn dolfijnen zwemmen in Turkije. Een prachtige ervaring rijker toen en nu nog even nagenieten van de mooie dieren. Nadat ze klaar waren met het zwemmen, nog het aquarium bekeken en dit was echt heel erg zielig. Flamingo's in kleine hokjes, haaien, vissen en nog veel meer dieren in hele kleine hokje. Ontzettend zielig.
Zaterdags begonnen we de dag met het uitzichtenpunt waar we met onze koe een vrij hoge berg op moesten. Met redelijk veel moeite hebben we de tocht overleefd en hebben we mooie foto's kunnen maken. Daarna nog op zoek naar de landhuizen, maar deze waren helaas gesloten. Vervolgens doorgereden naar Daaibooi en heerlijk gedobberd op mijn luchtbedje. Echt genoten!
Zondags stond er een dagje school op de planning, waarbij het verslag afgerond moest worden. Dit is uiteindelijk gelukt en het verslag is opgestuurd ter beoordeling van mijn coach. OFTEWEL ik heb een soort van VAKANTIE! Alleen stagedagen en verder lekker doen waar we zelf zin in hebben. Natuurlijk deed ik dit al een lange tijd, maar goed daarom ben ik ook op dit eiland. Toen we nog tijd over hadden, zijn we nog even naar Jan Thielbaai geweest en de dag afgesloten met een bbq met het hele huis! Een zeer geslaagde avond en dag!

Nu is het alweer maandag, maar deze dag zal ik in mijn nieuwe verslag beschrijven.

Slaap lekker allemaal!

Liefs Lyanca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lyanca

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1063
Totaal aantal bezoekers 4231

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 15 November 2014

Buitenlandstage op Curacao

Landen bezocht: