Nog drie weekjes en ik ben weer thuis! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lyanca Jong - WaarBenJij.nu Nog drie weekjes en ik ben weer thuis! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lyanca Jong - WaarBenJij.nu

Nog drie weekjes en ik ben weer thuis!

Blijf op de hoogte en volg Lyanca

26 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Afgelopen week heb ik het weekverslag tot en met de woensdag geschreven, waardoor ik nu met donderdag beginnen zal.
Donderdag had ik eerst een gewone stagedag met een bijzonder belletje van Melissa. Ik wilde namelijk een kettinkje met as van Suske erin verwerkt en had er al een medaillon voor uitgekozen. Echter bleek dit in het echt niet mooi te worden, dus belden ze mij om te vragen welke medaillon ik wilde. Uiteindelijk een prachtig medaillon gekregen en eindelijk is Suske weer thuis waar ze hoort! 's Middags zou de monteur van de airco om 2 uur komen.. Nou mooie mentaliteit van Curacao.. Meneer was er om vier uur nog niet.. Dus heb ik hem maar gebeld en gevraagd waar hij bleef, nou zijn telefoon was stuk dus was hij niet in de gelegenheid geweest om langs te komen... Bijzonder als wij hem op zijn mobiel bellen en er gewoon opgenomen wordt, maar goed om kwart voor vijf stond hij er dan eindelijk. Na 5 minuten werk deed onze airco zijn best en hadden we een nieuwe afstandsbediening. Een middagje strand was dus geen mogelijkheid geweest.
Vrijdags kwam Ali op bezoek om te kijken hoe ik les zou geven.. Ik zou de kinderen leren hoe ze een brief moesten schrijven en met behulp van mijn kaart vanuit Nederland wilde ik ze een voorbeeld geven.. Achteraf een hele domme actie, want ik klapte volledig dicht en was zwaar teleurgesteld in mezelf. Gelukkig gaf mijn coach ook aan dat ik normaal nooit zo voor de klas stond en dat ze dan ook niet begreep waarom nu wel. Na de nodige uitleg dat mijn overleden hondje op de kaart stond, werd er veel duidelijk gemaakt bij een ieder. Ook kreeg ik 's ochtends ineens last van mijn teen en pink.. Een gevalletje van klungeligheid dacht ik.. Hele dag met redelijk veel pijn rond gelopen, maar toch 's avonds een hele geslaagde avond gehad. We gingen namelijk met de Hanze studenten en Ali uiteten. Heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad en daarna maar vroeg slapen.. Echter zag Linde allemaal vlekken op mijn rug en schouder en werden we toch wel wat bang voor de Chikungunya mug met het Dengue virus.. De mug die hier momenteel veel voorkomt en van het virus kun je erg ziek worden.. Natuurlijk dacht ik dat alles wel een beetje mee zou vallen, maar 's nachts toch maar de nodige websites bekeken.. Zaterdag werd ik dan toch wakker met nog veel meer gewrichten die ontzettend veel pijn deden.. Ook had ik een rug met ontzettend veel vlekken en was er eigenlijk geen twijfel meer over mogelijk.. Ik heb het virus te pakken.. Gelukkig kreeg ik steeds geen koorts, maar hebben we toch de plannen voor de middag aangepast aangezien ik moet rijden en al mijn gewrichten pijn deden. Dit virus zorgt er namelijk voor dat al je gewrichten in je lichaam ontzettend pijn gaan doen en je erg ziek kan worden. Ik mag van geluk spreken dat ik 'alleen' de huiduitslag heb en de gewrichtspijnen.. Tenminste tot nu toe, aangezien het de komende dagen nog erger kan gaan worden. 's Avonds zijn we toch maar even lekker uiteten geweest en hebben we een heerlijke pizza gegeten.
De zaterdagnacht heb ik veel geslapen, maar ben ik ook geregeld wakker geweest van de pijn.. Ik werd dan ook wakker met een rood hoofd en een erg warm hoofd.. koorts dachten wij.. Totdat ik eens heel goed ging nadenken en erachter kwam dat ik gisteren van vermoeidheid in slaap was gevallen op het strand met mijn gezicht in de zon en dat ik dus gewoon verbrand was. Een rustmomentje en het besluit om toch naar het strand te gaan was snel genomen. Een heerlijk dagje strand gehad en nu lekker biefstukje, soepje en stokbrood eten en daarna maar lekker in de rust. Morgen misschien een bezoekje aan de dokter brengen en kijken wat de beste oplossing is tegen dit stomme virus..

Slaap lekker!

Liefs Lyanca

p.s. nog maar drie weekjes en ik ben weer lekker thuis en kan weer in een bed slapen zonder rottige veren!!:D:D:D

  • 27 Oktober 2014 - 17:47

    Jopie:

    Nou ,Nou het zit je niet mee ,en dat is ook zo ......de laatste loodjes wegen het zwaarst ....!!Je kan nu aftellen dus ik hoop dat je nog wat kan genieten en dat dit allemaal meevalt !!! Sterkte met alles !!!! Groetjes Jopie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lyanca

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 4230

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 15 November 2014

Buitenlandstage op Curacao

Landen bezocht: