Bijna op de helft... week 5! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lyanca Jong - WaarBenJij.nu Bijna op de helft... week 5! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lyanca Jong - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft... week 5!

Blijf op de hoogte en volg Lyanca

06 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Alweer het vijfde weekje dat voorbij is gevlogen.. Een weekje waarin natuurlijk weer leuke dingen beleefd zijn.
Het begon maandag met de verjaardag van Linde die natuurlijk gevierd moest worden. Slingers in huis en 's middags het cadeau krijgen van Lianne en mij.. Een ritje op de jetski met Lianne. Ik durfde natuurlijk weer eens niet, dus liet ik het aan Lianne en Linde over;)
's Avonds nog op het balkon gezellig met zijn allen taart gegeten en wat gedronken en daarna weer op naar bed. De tijd waarop ik hier naar bed ga is hier enorm vroeg.. Rond 9 uur gaat het lampje bij mij uit en kwart over 9 sluiten mijn ogen voor de komende 8 (of meer) uren. En zelfs dan word ik nog moe wakker..
Dinsdag was weer een dagje stage, waarbij veel aandacht besteed werd aan de week van de cultuur, Siman di kultura. Er werden liedjes gezongen, aandacht besteed aan de vlag van Curacao, gesproken over het typische eten en drinken, maar ook het uitstapje van vrijdag werd gepland. In Nederland worden 'schoolreisjes' ver van te voren gepland en moet alles tot in de perfectie klaar zijn en hoef je je een week van te voren alleen nog maar druk te maken over je humeur.. Maar hier wordt een week van te voren bedacht om een uitstapje te doen en de ouders die je erheen gaan brengen worden op de dag zelf nog even goed bekeken.. Zouden we genoeg plekken hebben voor alle kinderen?? Het vermoeden was dat er wel grote auto's tussen zouden zitten, dus stress was er niet bij.
Woensdag weer een dagje vrij, waarbij Linde en ik even gewinkeld hebben en daarna heb ik even goed geknald voor alle verslagen voor school.. Ja ook dat moet hier soms gebeuren, want aan het eind van deze 'vakantie' moet er wel een compleet verslag klaarliggen..
Donderdag weer een dagje stage en een middagje strand met Linde bij Jan Thielbaai. Heerlijk gezwommen in de golven.. Mooi weer was het niet, maar ach het strand is ook dan nog heerlijk. Het regenseizoen is hier druk aan de gang en dus vallen er 's avonds grote buien naar beneden. Ook is er meer bewolking en minder zon, maar warm en strandweer blijft het altijd! 's Avonds schrok ik me helemaal kapot.. Linde kwam uit de badkamer en zei.... Aahhh Lyanca wat is dat?!?!? Ik durfde eigenlijk niet over mijn rand van het bed te kijken, maar met heel veel lef toch gedaan uiteindelijk en wat zag ik.... een vieze, reusachtige, gigantische, grote, gore kakkerlak... Echt bah wat zijn die beesten groot en vies! Redder Marjan geappt dat ze ons moest redden.. Bovenop het bed gestaan, bovenop de bank en gegild alsof ik dood ging, maar uiteindelijk heeft Marjan ons gered en hebben we de huisbaas het beest laten opruimen.. Echt gatsie.. Hele nacht amper geslapen, omdat ik doodsbenauwd was dat er nog eentje zou zijn.. Toch een paar uurtjes meegepakt en kom je vrijdagochtend je bed uit met je duffe hoofd en loop je de keuken in... en ja hoor ik kijk even naar rechts (doe ik normaal nooit, want je kijkt dan gewoon naar een lege hoek...) en ja hoor een SALAMANDER/HAGEDIS.. Ik weet niet wat het nu was, maar in ieder geval was het beest groter dan 20 cm... Mijn eerste reactie... Dit meen je toch serieus niet.. Dus ik met de bezem aan de haal, maar alle pogingen mislukten en we gingen naar stage terwijl het beest er nog was..
Vrijdag was het de dag van het uitstapje naar de Grotten van Hato.. Een hele beleving.. Met zes auto's, 27 leerlingen, mijn coach en ik vervoeren. Geen probleem, want een achterbank kan natuurlijk volgepropt worden.. Drie gordels op de achterbank?? Er passen bij mij wel vier kinderen hoor! Hoppa geen gordels om, staan in de auto, volgepropt op de achterbank. Het kan hier allemaal. Politie die je tegenkomt, kijkt er niet eens van op.. In Nederland had Dennis wel voor tien zaken ons kunnen bekeuren.. Misschien is dit wel een goede stage voor alle politieagenten in Nederland.. Een gigantisch groot verschil tussen Nederland en Curacao is er in ieder geval wel!
Maar goed uiteindelijk kwamen we er aan en gingen we naar binnen. 27 drukke kinderen en een griezelige grot met allemaal vleermuizen.. De meest stoere kinderen had ik aan mijn handen vast.. Met vier kinderen aan mijn hand of met de handen om mijn middel, liep ik door de grot.. Echter wisten de kinderen niet dat ik stiekem ook bang was met al die vieze vleermuizen die je overal voorbij vliegen.. Maar goed ik heb maar even net gedaan alsof ik een stoere juf was en totaal niet bang was en de kinderen door de grot gesleept. Uiteindelijk de grot bekeken en op naar buiten voor het Indianenpark.. Indianentekeningen bekeken en even wat gedronken en toen zat het dagje er alweer op.
Weer op naar school en daarna bijna gelijk door naar huis en vakantie vieren! Heerlijk een weekje vrij zijn van stage en lekker het eiland kunnen ontdekken. Thuis aangekomen durfden we eigenlijk ons huis niet in, omdat we dachten dat Saliman of Kakkikak er weer zouden zijn. We hebben besloten de beesten in ons huis een naam te geven, zodat ze misschien zich niet meer thuis gaan voelen en lekker een ander plekje zoeken.. Gelukkig werkt dit tot nu toe goed en hebben we nog niks ontdekt...
Zaterdag gelijk begonnen met een dagje heerlijk uit te slapen en 's avonds naar Willemstad om lekker te eten met Lianne en Linde. Ook hebben we de Pontjesbrug in het donker gezien. De pontjesbrug was echt heel mooi verlicht, prachtig om te zien!
Vandaag was het weer bewolkt weer, maar Lianne en ik zijn nog wel even lekker naar het strand geweest. Dit keer niet veel gezwommen, maar gewoon lekker op het handdoekje een boekje lezen.. Ook genieten hoor! 's Avonds met een groep van elf personen gezellig gebarbecued op het dakterras. Heerlijk gegeten! Nu maar een verslag typen en daarna mijn boek verder lezen!

Tot volgende week! Hopelijk een week met allemaal belevenissen en geen nieuwe huisdieren!:)

Liefs Lyanca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lyanca

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 4234

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 15 November 2014

Buitenlandstage op Curacao

Landen bezocht: