Weekje 4 zit er alweer op! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lyanca Jong - WaarBenJij.nu Weekje 4 zit er alweer op! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lyanca Jong - WaarBenJij.nu

Weekje 4 zit er alweer op!

Blijf op de hoogte en volg Lyanca

30 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Hier dan eindelijk het verslag van afgelopen week.. Het heeft even paar dagen geduurd, maar daar is het dan eindelijk. Dit keer eens niet op zondag!

Natuurlijk weer een week vol met stagedagen tot 1 uur.. Hartstikke zwaar dus... ;) En om de tijd echt door te komen ook nog eens de woensdags vrij, want vijf dagen stage is hier echt niet uit te houden.. Hmm zo zwaar heb ik het hier dus echt niet! Oftewel genoeg tijd voor het bezoeken van mooie stranden, winkels, maar ook de trouwe Albert Heijn.
Onze trouwe Albert Heijn liet ons vrijdag echter een beetje in de steek, want Lianne, Linde en ik gingen nog even de laatste nodige spullen halen en ja hoor... Een gigantische krab stak de weg over... Echt gigantisch.. Ik schrok me echt helemaal kapot.. Zo'n grote krab had ik hier wel al dood op het strand zien liggen, maar lopend over een parkeerplaats niet.. Ik ging maar even op zoek naar heel veel lef, want zonder foto geloofde niemand ons natuurlijk dacht ik.. Dus zo bang als wat met mijn cameraatje erop af om even snel een foto te maken en daarna heeel snel er weer vandaan. De foto is gelukt en het vluchtplan hoefde niet uitgevoerd te worden.. Gelukkig maar..
Toen stond ook het weekend met de altijd mooie stranden voor de deur.. Zaterdags stond Cas Abou op de planning en zondag Kleine en Grote Knip.. Een weekend vol geweldige stranden.. Zaterdag liep het even anders en hebben Lianne gezocht voor een verjaardagscadeautje voor Linde en daarna gewacht totdat Lysanne en Lisanne terug kwamen met hun auto.. De auto moest naar de garage.. Echter duurde dit een stuk langer dan verwacht, waardoor het niet meer handig was om nog een uur te rijden om naar een ver strand te gaan.. Oftewel een leuk middagje op Cabana Beach met prachtige herrie op de achtergrond.. Er bleek namelijk om 5 uur 's middags een groot festival te zijn.. Bloomingdale ofzo.. Aan de muziek te horen, helemaal niks voor mij! Dus net voordat de mensen kwamen er maar snel vandoor en uiteten naar de Pizzahut met Lianne en Linde. Onderzoeken of dit nou echt wel lekker zou zijn... Nou bahbah en nog eens BAH! Wat een 'troep' (sorry voor de werknemers en de mensen die het wel lekker vinden) verkopen ze daar.. Nog nooit zo'n vieze plaat met kaas gehad.. ;p ''één keer en nooit weer dus..''
Zondags gingen we 's ochtends op naar de Kleine Knip. Daar aangekomen schrok ik echt van hoe mooi het daar was. Ik snap nu dat de Kleine en Grote knip de mooiste stranden hier zijn. En prachtig snorkelen kan je daar zeg... pfoe 3 keer vlakbij een zeeslang van een meter lang gezwommen en vissen van wel ongeveer 60 cm gezien.. Echt het is bijna eng om te weten wat daar onder water allemaal zwemt en ook wat er zo dicht bij de kant al zwemt... want je loopt het water in en ja hoor de vissen van 30 cm zwemmen al voorbij. Prachtige blauwe, regenbooggekleurde, maar ook doorzichtige of zwart met wit gevlekte vissen. Echt geweldig!
Toen op naar Grote Knip, ook al zooooo mooi! Wat een uitzicht. 'Helaas' zijn wij al wat gewend, waardoor wij het waarschijnlijk minder mooi zouden vinden dan degenen die voor het eerst hier zouden komen, maar goed het was dus geweldig mooi! De lokale bevolking was er met grote groepen aan het barbecueën, de wilde zwijnen liepen er rond, er was geen schaduw. Oftewel je brand er weg, want warm was het deze dag behoorlijk. Ook hier hielden we het een aantal uren met moeite uit in de hitte, waardoor we wat eerder terug gingen.. Om 6 uur 's avonds was Linde op de Nederlandse tijd jarig.. Duss... tijd om lekker met zijn drieën uiteten te gaan bij de Buurvrouw. Echt heerlijk gegeten voor een spotgoedkoop prijsje. Het eten is hier erg goedkoop, maar het water daarentegen erg duur. Je betaalt hier meer voor een flesje water dan voor een flesje frisdrank. Na het heerlijke eten weer richting huis en lekker uitrusten.
Wat er maandag en vandaag gebeurd is, zal ik komende zondag in het verslag zetten.

Tot zondag!
Liefs Lyanca